zondag 18 december 2011

Drukke vakantie






Eerstens: vrolijk Kerst alvast! Tweedens: ik ben klaar met mijn eerste jaar op universiteit en m'n punten zien er goed uit. :) Ik heb nu al meer dan een maand vakantie en 14 januari moet ik al terug zijn bij de universiteit. :( M'n vakantie is lekker druk tot nu toe. M'n klasgenoot, vriendin en kamergenoot van volgend jaar, is me komen opzoeken in Orania en is 'n paar nachtjes blijven logeren. We zijn dat weekend naar Monja's “twenty-first”geweest. Een week later ben ik met een groep vrienden wezen barbequeën by het rivier. Nog een week later hebben we met die hele groep allemaal ons leerling rijbewijs gehaald. Verder heb ik drie weken gewerkt by Orania Beweging. Ik heb artikels geschreven en foto's genomen voor hun nieuwsbrief en hun tijdschriftje “Voorgrond”. Beetje ervaring opgedaan. EN... zoals op de foto te zien hebben we een grote taak aangepakt. De afgelopen week hebben we gewerkt aan een levensgroot kerststal voor het dorp. Was harde werk... Hout zagen, spykers inslaan, draad vormen, papier-maché-en, verfen... Maar nu staat het in het dorp!

Het bouwen van het earthship is zo'n maand geleden al begonnen. Het vordert goed. De planning is dat ons woongedeelte van het huis klaar zal zijn in juni 2012 (er gaat ook een gastengedeelte zijn aan het huis). We konden niet genoeg banden krijgen voor bakstenen, dus nu word het huis gebouwd met zandzakken.

Ik zie dat jullie steeds meer actief zijn op facebook. Vind ik fijn. :) Ik krijg de afgelopen tijd bestwel heimwee naar m'n dagen in Nederland. Zoals de verjaardagsfeestjes en sinterklaasfeestjes en de danslessen by Swing en de opendagen bij Maaswaal en het shoppen in Nijmegen en die saaie scheikunde lessen en en het kaarten-spelen in de aula en de Griekenlandreis! Ik mis dat allemaal!

Het is hier superwarm en als ik de kans krijg dan lig ik bij het zwembad te zonnen. Heerlijk. Maar zoals ik al gezegd heb, heb ik een best drukke vakantie gehad. Mijn neef en tante komen straks en morgen komen m'n oma en opa. Dus 't gaat weer een gezellig Kerst zijn. :) Ik hoop dat jy ook een heel gezellig Kerst zal hebben!

En ja, het is weer aan met Ruaan. ;) Zo te zien kan ik niet zonder hem, hehe.

Love

Geen opmerkingen:

Een reactie posten